3 Mart 2010 Çarşamba

Çatlaklara Savaş

Gebelikte kadınların önemli bir kısmında karın cildinde, kalçalarda ve göğüslerde çatlaklar ortaya çıkar. Çoğu zaman çatlayan bölgelerde tabloya rahatsız edici bir kaşıntı da eşlik eder. Gebelik döneminde kırmızı görünümde olan çatlaklar bebeğin doğmasından sonra kısa zamanda gümüş bir renk alırlar ve kalıcıdırlar.

Kimler risk altında?

Benim, aşağıda yazacağım maddelere bakıldığında ciddi risk altında olduğum görünüyor. Beyaz olmasa da buğday tenliyim, vücudum yatkın, annem de hamileliğinde epey çatlamış.
-    Cildi ince olan beyaz tenli gebeler
-    Irsi faktörler
-    Birden fazla doğum yapanlar
-    Aniden kilo alanlar
-    Düzensiz beslenen ve az sıvı alan gebeler (bol bol sıvı alıyorum)
-    Gebeliğin ilk aylarında şiddetli bulantı ve kusmaları olan gebeler

Nasıl önlem almalı?
-    Doktorunuzun tavsiye ettiği kremi düzenli bir şekilde kullanmak önemli
-    Kakao yağının çok etkili olduğu iddaa edilmekte. Badem yağını çoğu uzman önermiyor, karındaki tüyleri beslemekten başka bir işe yaramıyor.
-    Çatlak önleyizi kremler arasında seçim yapamıyorsanız özellikle E vitamini ve alfahidroksit asit içeren losyonları deneyebilirsiniz.
-    Bol sıvı alın. Günde en az 6-8 bardak.
-    Kilonuzu kontrol altında tutun (ben yapamıyorum)
-    Karnınıza düzenli masaj yapın (zaten hergün krem sürerken ister istemez yapıyorsunuz)
-    Doktorunuz egzersiz önerdiyse mutlaka yapın. Özellikle bol bol yürüyün.

Ben ne yapıyorum?
Kiloma dikkat edemiyorum, tatlı yiyorum ama bol bol su içiyorum. Her sabah çatlak kremi Lierac kullanıyorum. Aktardan aldığım bazı özel yağları karıştırıyorum ve bu karışımı da her akşam mutlaka tatbik ediyorum. Bu yağlar aşağıda ki listeden ibaret;
-    Buğday yağı
-    Susam yağı
-    Kakao yağı
-    Portakal yağı (mis gibi kokuyor)
-    Kayısı çekirdeği yağı
-    E vitamini kapsül
-    Jojoba

Bütün bunlara rağmen cildimde çatlak oluşacaksa da olacak, yapacak bir şey yok. Ne yapsam nafile diyeceğim o zaman :)

Bookmark and Share

0 yorum:

Yorum Gönder